En obekväm kudde/sanning

I oktober sätter Rosa Bandet-kampanjen igång och många företag vill vara med och bidra till Cancerfonden. Mikmak och Mio är några av dessa företag. Mikmak sänker 25% av sitt rosa sortiment och Mio har valt att sälja en rosa kudde där hela överskottet (69 kr per kudde) går till Cancerfonden. Det är bra initiativ av dem för det finns tyvärr företag som knappt skänker en krona per produkt. Det är värt att kolla upp tycker jag.

Så här beskriver Mio själva sin kampanj
I oktober säljer vi på Mio rosa kuddar till förmån för kampen mot bröstcancer. De rosa kuddarna kommer att finnas i samtliga butiker. Att Mio engagerar sig i Rosa Bandet-kampanjen är inte så konstigt. Vi säljer heminredning och en stor del av våra kunder och anställda är kvinnor.

Bröstcancer är en fråga som berör många av oss. Med våra rosa kuddar vill vi bidra till att öka engagemanget och stärka forskningen så att fler kvinnor kan bli botade. Vi har valt temat ”en obekväm kudde”. Det syftar på den obekväma sanningen att en av nio kvinnor i Sverige drabbas av bröstcancer som är den vanligaste cancerformen hos kvinnor.

Köper du en kudde får du en liten extra rosa kudde på köpet. Inte så bekväm, men en bra påminnelse om vikten av att fortsätta kampen mot bröstcancer.

Tips!
Vill du sänka direkt till Cancerfonden så kan du klicka här!


Foto: Mio

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s